تبلیغات
اهل بیت(علیهم السلام) - 136. وجود و ولادت امام زمان - علیه السلام-(1)
اهل بیت(علیهم السلام)
یا اباصالح المهدی ادرکنا
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


این وبلاگ صرفا علمی و تحقیقی و در راستای نشر و ترویج فرهنگ و معارف اسلامی برای استفاده اقشار مختلف جامعه خصوصا جوانان راه اندازی شده است و در آن علاوه بر آثار و نوشته های مدیر وبلاگ از مقالات و نوشته های علمی از سایر نویسندگان و سایت های معتبر نیز با ذکر منبع بهره برده می شود و از هر گونه پیشنهاد و انتقاد علمی و منصفانه استقبال می شود و نشر و استفاده از مقالات آن با ذکر منبع بلا مانع است.

مدیر وبلاگ :محمود امیریان
نویسندگان

شبهه:

 من یه سوال دارم در مورد حضرت مهدی(عج) سنی ها مدارك زیادی دارن كه میگن امام حسن عسكری(ع) اصلا بچه دار نمیشده بعد ما این همه حدیث از صاحب زمان داریم .پس واقعا این احادیث از كی هستی؟ مگه میشه سنی ها یه ادمو انكار میكنن؟ من موندم واقعا حرف كی راسته؟ میشه راهنماییم كنین اخه من تا قبل این كه این حرف ها رو از سنی ها نشنیده بودم اعتقاد زیادی به صاحب زمان داشتم . الان حتی باور نمیكنم صاحب زمان وجود داشته باشه. لطفا راهنمایم؟

پاسخ:

پرسشگر محترم، ولادت وجود نازنین امام عصر (علیه السلام) دلائل قطعی و مسلم تاریخی دارد اگرچه دشمنان اسلام و اهل بیت مانند ابن تیمیه و احمد کاتب ها در طول تاریخ کوشیده اند منکر آن بشوند و در این راستا از القاء هیچگونه شبهه و دروغ و افتراء دریغ نورزیده اند، این گونه شبهات با وجود واهی بودن آن نیازی به پاسخ دادن ندارد، اما علما و دانشمندان بزرگ شیعه و محققان اندیشمند ما با کرامت و بردباری در دفاع از حریم مقدس امامت، و در راستای روشنگری اذهان عامه مسلمانان، به تفصیل پاسخ داده و کتاب های متعددی در این زمینه نگاشته اند.

از جمله کتاب: « الامامة و المهدی فی تطوّر الفکر السیاسی الشیعی من الشوری الی ولایة الفقیه» که به پاسخ و ردّ تفصیلی و کلمه به کلمه شبهات احمد کاتب، توسط محقق ارجمند آقای سید ثامر هاشم العمیدی نوشته شده است.

و نیز در کتاب «در انتظار ققنوس» ترجمه فارسی، «المهدی المنتظر فی الفکر الاسلامی» از همین نویسنده، و کتاب «موعود ادیان، نوشته: حضرت آیت الله منتظری»، به طور مستدل و لو اجمالی به این گونه شبهات پاسخ داده شده است که می توان برای رسیدن به پاسخ جامع و تفصیلی به کتاب های یاد شده مراجعه نمود.


در این نوشتار به گونه اجمالی و مستدل در مورد تحقق ولادت امام عصر از یک منظر کلی اشاره می شود:

 اثبات ولادت هر فردی نخست با اقرار و اعلام پدر وی و شهادت دادن قابله ای صورت می پذیرد که در به دنیا آمدن نوزاد، مددکار مادر بوده است. هر چند هیچ کس غیر از این دو او را مشاهده نکرده باشد، چه رسد به این که صدها تن دیگر نیز وی را دیده باشند و تاریخ نگاران به ولادت او اعتراف کرده و متخصصان علم الانساب به نسب شریفش تصریح کرده باشند و خود وی به اموری مبادرت ورزیده باشد که نزدیکانش به آنها وقوف یافته اند و تعلیمات و سفارش ها و راهنمائی ها و نصیحت ها و نامه ها و توقیعات و دعاها و سخنان مشهور و اخبار منقولی از ایشان صادر شده باشد و وکیلان وی از صلحا و اوتاد، معروف و سفیران او معلوم و معین باشند و در هر عصر و در میان هر نسلی میلیون ها نفر پیرو داشته باشد. و به شهادت مسلّم تاریخ، حکام وقت برای دست گیری و بازداشت او تمام تلاش و سعی خود را به کار گرفته اند. آیا مغرضان آگاه و یا نویسندگان بی اطلاع از حقایق و مسلمات تاریخی، برای اثبات ولادت امام مهدی ـ علیه السلام ـ به دلائلی بیش از این نیازمندند؟

در اینجا نویسندگانی مانند احمد کاتب و افرادی مانند او به این پرسش مهم باید پاسخ دهند که: ده ها و بلکه صدها روایتی که از رسول خدا ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ و امامان معصوم شیعه در کتب روایی شیعه و سنی وارد شده که مهدی ـ علیه السلام ـ دوازدهمین خلیفه و امام و نهمین فرزند امام حسین ـ علیه السلام ـ می باشد و او فرزند امام حسن عسکری ـ علیه السلام ـ است، اگر حضرت مهدی متولد نشده و تولد او یک افسانه است، پس دوازدهمین امام که نهمین فرزند امام حسین می باشد و فرزند امام حسن عسکری است، کجا است؟ آیا نبی مکرم اسلام ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ که به تصریح قرآن «ما ینطق عن الهوی» در خبر دادن اش، نستجیر بالله صادق نبوده است؟! گمان نمی رود که احمد کاتب و امثال او چنین جسارتی نموده و گناه نابخشودنی چنین نسبتی را به دوش کشند.

 لازم است پیش از آن که به بیان روایات، شواهد و قرائن مسلّم تاریخی ولادت امام عصر ـ علیه السلام ـ بپردازیم، به نمونه هایی از روایاتی بپردازیم که به روشنی دلالت دارند بر این که امام مهدی ـ علیه السلام ـ دوازدهمین امام و نهمین فرزند امام حسین است:

1. از سلمان فارسی و ابو سعید خدری و ابو ایوب انصاری و ابن عباس و علی هلالی با الفاظ متفاوت از رسول خدا ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ نقل شده که فرمود: « ای فاطمه به ما اهل بیت شش خصلت داده شده که به هیچ یک از اولین داده نشده و هیچ یک از آخرین هم آن را دریافت نخواهد کرد، مگر ما خاندان.... و مهدی این امت که عیسی پشت سر او نماز خواهد خواند، از ماست» سپس بر شانه حسین ـ علیه السلام ـ زدند و فرمودند: «مهدی امت از نسل این خواهد بود».[1] و نیز قندوزی از مناقب خوارزمی از سلمان فارسی (رحمه الله) نقل می کند: بر رسول خدا وارد شدم، در حالی که حسین بن علی (علیهما السلام) بر ران پیامبر اکرم ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ نشسته بود و پیامبر چشمان و دهان وی را می بوسید و می فرمود: « تو سروری و فرزند و برادر سرور، تو امامی و فرزند و برادر امام، تو حجتی و پدر حجت، تو پدر نه حجتی که نهمین آنان قائم شان خواهد بود».[2]

مجموعا بیش از دویست و چهل حدیث که دلالت صریح دارد بر این که مهدی ـ علیه السلام ـ دوازدهمین امام و نهمین فرزند امام حسین ـ علیه السلام ـ است در کتب متعدد روائی نقل شده که قسمت عمده آن صحیح و معتبر می باشد.[3]

2. از امام باقر ـ علیه السلام ـ نقل شده که فرمود: از ما (اهل بیت) دوازده (امام و) محدث خواهد بود که هفتمین فرزندم قائم آنان است...».[4] بالغ بر صد و سه حدیث دلالت بر این معنا دارد.[5]

3. از امام صادق ـ علیه السلام ـ نقل شده که فرمود: ششمین فرزندم که دوازدهمین امام از ائمه دوازده گانه که اول شان علی بن ابی طالب و آخر آنها قائم بالحق و بقیة الله و صاحب الزمان است، غائب خواهد شد .

او از دنیا نخواهد رفت تا این که ظهور کند و زمین را آکنده از قسط و عدل نماید همان گونه که پر از جور و ستم شده است».[6]

بیش از هشتاد روایت دلالت بر این مطلب دارد.[7]

ادامه دارد...........



[1]. در انتظار ققنوس، سید ثامر هاشم العمیدی، ترجمه: مهدی علی زاده، ص135، مرکز انتشارات موسسه آموزشی امام خمینی (ره)، 1386ش، به نقل از: البیان، کنجی، ص501، الفصول المهمه، ابن صباغ، فصل، 120، ص295، فضائل الصحابه، سمعانی.

[2]. همان، ص137، به نقل از، ینابیع المودة قندوزی، ج3، ص168، باب 194.

[3]. منتخب الاثر، آیت الله صافی، باب 6 و 7، از ص104 ـ 139، موسسه سیدة المعصومة، 1419ق، قم.

[4]. منتخب الاثر، ص270.

[5]. همان، از ص268 ـ 270.

[6]. منتخب الاثر، ص273، به نقل از کمال الدین صدوق.

[7]. همان، از ص273 ـ 275.





نوع مطلب : امام زمان(عجل لله تعالی فرجه الشریف)، 
برچسب ها : امام زمان علیه السلام، ولادت امام زمان علیه السلام، تولد امام زمان علیه السلام، نیمه شعبان، ادله ولادت امام زمان علیه السلام، تولد حضرت مهدی علیه السلام، ادله وجود امام زمان علیه السلام،
لینک های مرتبط :
          
دوشنبه 10 اردیبهشت 1397
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
from www.Avazak.ir-Design By: Avazak.ir --> ---- ---- چاپ این صفحه ---- ---

در كل اینترنت
در این سایت
میان صفحات فارسی