تبلیغات
اهل بیت(علیهم السلام) - مطالب آبان 1396
اهل بیت(علیهم السلام)
یا اباصالح المهدی ادرکنا
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


این وبلاگ صرفا علمی و تحقیقی و در راستای نشر و ترویج فرهنگ و معارف اسلامی برای استفاده اقشار مختلف جامعه خصوصا جوانان راه اندازی شده است و در آن علاوه بر آثار و نوشته های مدیر وبلاگ از مقالات و نوشته های علمی از سایر نویسندگان و سایت های معتبر نیز با ذکر منبع بهره برده می شود و از هر گونه پیشنهاد و انتقاد علمی و منصفانه استقبال می شود و نشر و استفاده از مقالات آن با ذکر منبع بلا مانع است.

مدیر وبلاگ :محمود امیریان
نویسندگان

پرسش:

چرا امام حسن ـ علیه السلام ـ با جعده كه پدرش یكی از دشمنان ایشان بود ازدواج كردند؟ لطفاً توضیح دهید.

پاسخ:

یكی از افراد و شخصیت‌های تاریخی كه در دوران امیرالمؤمنین ـ علیه السلام ـ زندگی می‌كرد و در زیر سایه مهر او امنیت یافته بود «اشعث بن قیس كندی» بود كه برای شناخت او كافی است به خطبه‌ای از خطبه‌های امیرالمؤمنین علی ـ علیه السلام ـ توجه كنیم:

امام علی ـ علیه السلام ـ در مسجد كوفه سال 38 هجری سخنرانی می‌كرد اشعث بن قیس به یكی از مطالب آن حضرت اعتراض كرد و گفت: این سخن به زیان تو است نه به سود تو. امام ـ علیه السلام ـ كه او را به خوبی می‌شناخت نگاه خود را به او دوخت و فرمود:



ادامه مطلب


نوع مطلب : امام حسن-علیه السلام-، 
برچسب ها : امام حسن علیه السلام، ازدواج امام حسن با جعده، جعده بنت اشعث، جعده، زن امام حسن مجتبی، علت ازدواج امام حسن مجتبی با جعده،
لینک های مرتبط :
          
جمعه 26 آبان 1396

پرسش:

می خواستم بدانم كه اهل بیت پیامبر ـ علیهم السلام ـ با قاتل امام حسن ـ علیه السلام ـ كه زن امام بود چكار كردند؟

پاسخ:

جعده بنت اشعث، همسر امام حسن مجتبی ـ علیه السلام ـ بود كه ایشان را مسموم كرد و به شهادت رساند.

طبق نقلی كه از ابوالفرج اصفهانی آمده،نام های سكینه، عایشه، شعثاء نیز برای او گزارش شده ولی نام صحیح او را جعده دانسته اند.(1)

در رابطه با تاریخ ولادت و وفات او مطلبی در منابع تاریخی ذكر نشده است. پدر او اشعث بن قیس كندی (متوفی 40 یا 41) از مشاهیر نخستین دهه های صدر اسلام و مادرش ام فروه خواهر ابوبكر بود. هنگام اسارت اشعث در واقعه ردّه در سال یازدهم هجری ابوبكر او را آزاد نمود و خواهر خویش را به ازدواج او درآورد.



ادامه مطلب


نوع مطلب : امام حسن-علیه السلام-، 
برچسب ها : قاتل امام حسن مجتبی، جعده، جعده بنت اشعث، همسر امام حسن مجتبی، مسموم شدن امام حسن،
لینک های مرتبط :
          
جمعه 26 آبان 1396

پرسش:

آیا همه پیامبران به شهادت رسیدند یا خیر؟ و اگر به شهادت رسیده اند پس چرا درباره پیامبر اكرم- صلی الله علیه و آله - كلمه رحلت را به كار می برند؟

پاسخ:

شهادت مرگ شكوهمندی است كه مجاهد راه خدا، آن را آگاهانه و با افتخار انتخاب كرده و به حیات اخروی خود زیبایی و جلال می بخشد. شهادت مرگی است كه شهید خود آن را انتخاب می كند، مرگی كه انسان به سوی آن می رود نه آن كه او به سوی انسان بیاید. ارزش و جایگاه شهید و شهادت نیز از همین جا منشأ می گیرد. یعنی در راه هدف مقدس و به تعبیر قرآن «فی سبیل الله» در راه خدا مردن و كشته شدن را شهید و شهادت گویند.

آنجا كه می فرماید: اگر در راه خدا بمیرید یا كشته شوید (غم مدارید، كه به رحمت ایزدی پیوسته و به كمال ایده آل دست یافته) و به سوی خدا محشور خواهید شد.(1)



ادامه مطلب


نوع مطلب : پیامبر اکرم حضرت محمد صلی الله علیه و آله، 
برچسب ها : پیامبر اکرم صلی لله علیه و آله، شهادت پیامبراکرمصلی لله علیه و آله، رحلت یا شهادت پیامبر اکرم صلی لله علیه و آله، وفات پیامبر اکرم صلی لله علیه و آله، 28 صفر، رحلت یا شهادت حضرت محمد صلی لله علیه و آله،
لینک های مرتبط :
          
پنجشنبه 25 آبان 1396

سؤال:

گفته می شود این دنیا  نظام سبب ومسببی است كه خداوند در آن دخالتی نمیكند؛ خوب وقتی یك شری مثل زلزله اتفاق می افتد كه به دست خود انسان نیست؟وقتی یك اتفاقی می افتد كه به قول معروف چوب خشك وتر با هم میسوزد این با عدالت خداوند تناقض ندارد؟

پاسخ :

پاسخ: براى روشن شدن حقیقت امر، با استفاده از آیات و روایات و سخن بزرگان، پاسخ را در چند بخش بیان مى نمائیم:

الف) برخى بلاها و مصائب آثار و نتیجه اعمال خود انسان هاست، از این رو نسبت به برخى مردم مى توان گفت كه آن ها خود باعث فرو فرستادن بلا از جانب خداوند هستند به این معنى كه در طول زندگى لغزش هایى از آن ها سر مى زند كه مستوجب تنبیه است و خداوند به خاطر رحمتش عذاب آن ها را در قالب بلا و در این دنیا فرو مى فرستد و عذاب آن ها را به آخرت محوّل نمى كند و به این وسیله آن ها را از آلودگى پاك كرده و آماده متنعّم شدن از نعمت هاى اخروى مى گرداند.


در حدیثى از امام صادق(ع) نقل شده كه فرمودند: «انّ العبد اذا كثرت ذنوبه و لم یكن عنده من العمل ما یكفرها ابتلأه بالحزن لیكفرها;[1] هنگامى كه بنده اى گناهانش افزون شود و اعمالى كه آن را جبران كند نداشته باشد خداوند او را گرفتار اندوه مى كند تا گناهانش را پاك كند.»



ادامه مطلب


نوع مطلب : شبهات اعتقادی درباره عدل الهی، 
برچسب ها : عدل الهی، زلزله، سیل، عدالت الهی، عدالت خدا و زلزله، زلزله و عدل خدا، عدالت خدا و حوادث تلخ،
لینک های مرتبط :
          
سه شنبه 23 آبان 1396
پرسش
آیا می‌توان در نماز آیات یک سوره را به پنج قسمت تقسیم کرده و قبل از هر رکوع یک قسمت آنرا بخوانیم؟ آیا می توان در نماز آیات، بعد از هر رکوع یک حمد بخوانیم و بعد از حمد قطعات سوره دیگری را که به پنج قسمت تقسیم کردیم، بخوانیم؟
پاسخ اجمالی
در این‌باره از دو جهت به این بحث می‌پردازیم.
1. عواملی که موجب نماز آیات می‌شود؛
نماز آیات به جهت وقوع یکی از این حوادث واجب می‌شود: زلزله، گرفتن خورشید، گرفتن ماه (هر چند که قسمتى از خورشید و ماه باشد)، رعد و برق، بادهاى سیاه و سرخ و مانند اینها، در صورتى که بیشتر مردم بترسند. پس اگر در رعد و برق و وزش بادهای شدید، ترس و وحشت فقط برای شخص اتفاق بیافتد، نماز آیات بر وی واجب نیست.


ادامه مطلب


نوع مطلب : بیان احکام و فلسفه آن، 
برچسب ها : نماز آیات، کیفیت نماز آیات، زلزله، خواندن نماز آیات، نماز،
لینک های مرتبط :
          
دوشنبه 22 آبان 1396
2) قرآن همگان را به تعقل دعوت می‌کند، تا جایی که بدترین جنبندگان را کسانی می‌داند که تعقل نمی‌کنند: «إِنَّ شَرَّ الدَّوَابِّ عِنْدَ اللَّهِ الصُّمُّ الْبُكْمُ الَّذینَ لا یَعْقِلُونَ‏»[1] . و بعد از اقامه دلایل خود، دیگران را دعوت به اقامه برهان می‌نماید: «قُلْ هاتُوا بُرْهانَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ صادِقینَ»[2] و بعد به نمونه‌هایی از استدلال مخالفان خود می‌پردازد: «نَتَّبِعُ ما أَلْفَیْنا عَلَیْهِ آباءَنا»[3] ما از آنچه پدران خود را بر آن یافتیم، پیروى مى‏نماییم‏. و در جایی دیگر« قالُوا وَجَدْنا آباءَنا لَها عابِدینَ»[4]  پدران ما به این مطالب ایمان داشته، و ما نیز به آن ایمان داریم. آیا عقل، این سخن را می‌پذیرد؟ خداوند در مقابل این استدلال می‌فرماید: « أَ وَ لَوْ كانَ آباؤُهُمْ لا یَعْقِلُونَ شَیْئاً وَ لا یَهْتَدُونَ»[5] یعنی اگر پدرانشان بدون تعقل  چیزی را پذیرفته بودند آنها هم بدون تعقل باید بپذیرند؟ و در مرتبه‌ بعد، به بیان رفتار این دسته افراد در مقابل برهان محکم خود پرداخته و می‌فرماید: « یَقْتُلُونَ النَّبِیِّینَ بِغَیْرِ الْحَقِّ»[6]  یعنی وقتی در مقابل استدلال انبیاء از آنان طلب دلیل می‌شد، دلیلی جز کشتن انبیا نداشتند. حال اگر خداوند در وصف این افراد بگوید «صُمٌّ بُكْمٌ عُمْیٌ فَهُمْ لا یَعْقِلُونَ»[7] انسان‌هایی کر، کور و لال که هیچ تعقل نمی‌کنند، این عین واقعیت نیست؟ آیا این احترام به آنان نیست که فقط به اوصافی اشاره کند که حقیقتا در آنان است؟

ادامه مطلب


نوع مطلب : اسلام، 
برچسب ها : اسلام، دین، عقلانیت، دین عقلانی، اسلام دین عقلانیت،
لینک های مرتبط :
          
دوشنبه 22 آبان 1396

سؤال:

 حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) به جای استدلال و ارائه‌ دلایل عقلی، آنهایی كه قرآن را قبول ندارند بدترین حیوانات نزد خدا دانسته و تهمت می‌زند! (عنكبوت 47 و 49/ لقمان 32/ بقره 99/ مطففین 10 و 11 و 12/ بقره 170/ انفال 55)

پاسخ :

پاسخ اجمالی: اگر با دید انصاف و  خرد به قرآن توجه نماییم در بین آیات آن به دلایل محکم عقلی بر می خوریم که حکمای بزرگ به تبع قرآن به استفاده از آن پرداخته اند. و هر کسی می تواند به آن آیات مراجعه نماید علاوه بر این، خود قرآن همه را به تعقل و تفکر دعوت می کند. اندیشمندان غربی معتقدند که اسلام است که علم تجربی را احیا کرده و باعث رواج چنین علمی شده است. چطور می شودآورنده یک دین با علم و تعقل مخالف باشد ولی پیروان آن احیاگر علوم باشند؟

پاسخ تفصیلی:

برای قضاوت در مورد هر تفکر و آیینی بهترین راه مطالعه‌ منابع اصلی آن دین و آیین، به دور از هر گونه تعصب و پیش داوری است.

1) قرآن سراسر از برهان و استدلال علمی بوده که هر انسان منصف می‌تواند از آن بهره برده و روش آن را بررسی نماید. به عنوان نمونه خداوند در قرآن برای اثبات موجودی بی نیاز و همیشگی که در منطق قرآن «الله» نامیده می‌شود، می‌فرماید: «أَمْ خُلِقُوا مِنْ غَیْرِ شَیْ‏ءٍ أَمْ هُمُ الْخالِقُونَ»[1]. در این آیه خداوند یک برهان عقلی ارایه می‌کند که هر انسانی می‌تواند در مورد آن فکر نماید.



ادامه مطلب


نوع مطلب : اسلام، 
برچسب ها : اسلام، عقلانیت، اسلام دین عقلانیت، تهمت های قرآن به دیگران، قرآن کریم، آیات قرآن کریم،
لینک های مرتبط :
          
یکشنبه 21 آبان 1396

پرسش:

منظور از «قلب سلیم» چیست؟

پاسخ:

خداوند متعال در سوره شعراء آیه 89 در توصیف روز قیامت از زبان حضرت ابراهیم(علیه السلام) می گوید: «الا من أتی الله بقلب سلیم» در این روز هیچ چیزی به كار نمی آید، جزء «قلب سلیم». سلیم از ماده سلامت است و سلم و سلامت به معنای دور بودن از آفات ظاهری و باطنی است.(1) اما مفهوم قلب سلیم یعنی قلبی كه از هر گونه بیماری و انحراف اخلاقی و اعتقادی دور باشد.(2)

خداوند در آیات سوره شعرا می فرماید: در آن روز (قیامت) هیچ یك از منافع و لذت های دنیوی از جمله اموال و اولاد، سودی برای انسان ندارند و نمی توانند هیچ كمكی برای نجات و رهایی آدمی از عذاب ها و شدائد قیامت، بكنند. فقط یك چیز درآن جا ارزشمند و سود مند است و آن قلب سلیم و سالم است. قلبی پاك و خالص از هر گونه شرك و نفاق و طمع و حرص،قلبی كه هیچ تعلق خاطر و دلبستگی به دنیا و اعتباریات و لذت های زود گذر آن نداشته باشد.



ادامه مطلب


نوع مطلب : اخلاقی، 
برچسب ها : قلب سلیم، قلب، اخلاق، من أتی الله بقلب سلیم،
لینک های مرتبط :
          
پنجشنبه 18 آبان 1396

شبهه:

حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) با توجه به برخی روایات که علت غیبت را ترس از کشته شدن دانسته اند، از جان خویش در هراس است. این چنین امامی چگونه متصور است که جهان را از ظلم و ستم نجات دهند. امامی که از جان خود در هراس است؛ آیا می تواند جهانی را از یوق ظلم و ستم برهاند.

چکیده نقد:

غیبت امام زمان مانند هر پدیده  امکانی دارای عواملی و حکمتهایی است که برخی از آنها در روایات آمده است. ترس از کشته شدن از جمله عوامل است. امام هرگز از کشته شدن و شهادت در راه دین، باکی نداشته و ندارد، ولی کشته شدن و شهادت او، به صلاح جامعه و دین نیست. زیرا هر یک از ائمه پس از رحلت و شهادت جانشینی داشتند، ولی امام زمان ـ علیه السلام ـ اگر کشته و شهید بشود، جانشینی ندارد و زمین از حجت خدا خالی می گردد.

ادامه مطلب


نوع مطلب : امام زمان(عجل لله تعالی فرجه الشریف)، 
برچسب ها : ترس از دشمنان علت غیبت امام زمان، علل غیبت امام زمان، ترس علت غیبت، ترس از دشمنان علت غیبت، حکمت غیبت امام زمان، ترس از جان علت غیبت، ترس از کشته شدن علت غیبت،
لینک های مرتبط :
          
چهارشنبه 17 آبان 1396

پرسش:

آیا امام حسین ـ علیه السلام ـ را شیعیان كشتند؟

پاسخ:

هرگز نمیرد آن كه دلش زنده شد به عشق
ثبــت است بــر جریده عالــم دوام ما
لحظه لحظه عاشورا از عطر معرفت، فضیلت و اخلاق آكنده است و جای جای سرزمین كربلا، نشان از بزرگی روح بندگی و تسلیم در برابر حق است و برگ برگ دفتر حماسه جاوید كربلا با خطوط عظمت، عبودیت، عزت و افتخار نوشته شده و درس بزرگی كه ما می توانیم از این حادثه جاوید بگیریم باعث نیك بختی مان خواهد شد و اینكه چه شد امت اسلامی با آن كه زمان زیادی از عصر پیامبر نگذشته بود رو در روی نوه بزرگوارش بایستند و او را به شهادت برسانند.
با دقت در دو مطلب زیر پاسخ سوال به خوبی روشن خواهد شد:
1. كسانی كه به امام حسین نامه نوشتند چه كسانی بودند؟
2. علت خیانت كوفیان (همان كسانی كه نامه نوشتند) چه بود؟


ادامه مطلب


نوع مطلب : امام حسین(علیه السلام)، 
برچسب ها : امام حسین علیه السلام، شهادت، شهادت امام حسین، قاتل امام حسین، کوفیان، کوفیان قاتل امام حسین، شیعیان قاتل امام حسین،
لینک های مرتبط :
          
سه شنبه 16 آبان 1396

سؤال:

بنده در جایی خواندم که اگر زن (منی) مرد را بخورد نه تنها ایرادی ندارد بلکه به دلیل پروتئین و کربوهیدرات داخلش برای جوش های پوستی مفید است اما (منی) زن حاوی میکروب هست و نباید مرد آن را بخورد.آیا این صحیح است؟

پاسخ:

از نظر دین و شریعت مقدس اسلام به ویژه فقه مذهب تشیع، مایع منی، نجس و خوردن آن حرام است.

 همه فقها و دانشمندان شیعه از جمله امام خمینی(ره) در این مورد می فرماید: منی انسان و هر حیوانی که خون جهنده دارد نجس است.[1] خوردن و آشامیدن چیز نجس حرام است.[2] بنابراین خوردن منی مثل سایر نجاسات برای زن و مرد حرام است.

 متأسفانه یکی از انحرافاتی که در دهه اخیر به تقلید از غرب و اروپا در رفتار جنسی جوانان پیش آمده خوردن مایع منی است.

ادامه مطلب


نوع مطلب : بیان احکام و فلسفه آن، 
برچسب ها : خوردن منی، منی، اسپرم، مضرات منی، ضرر منی مردان، حکم خوردن منی، مفید بودن منی،
لینک های مرتبط :
          
دوشنبه 15 آبان 1396

شبهه

پیاده‌روی مسیر نجف تا کربلا  در ایام اربعین، مستلزم مشقت و رنج بدنی فراوان است؛ در حالی که در شریعت اسلامی، تحمیل رنج بر بدن کار نادرستی تلقی شده است.

 

پاسخ

1.  این ادعا به این شکل کلی پذیرفته نیست؛ دفاع از جان، ناموس، دین و سرزمین نه تنها مشقت جسمی بلکه خوف جسمانی را نیز به همراه دارد در حالی که اسلام دستور به جهاد در راه خدا است؛

2.  یکی از ملاک های جواز و عدم جواز تحمیل مشقت بر بدن، هدفی است که فرد در نظر دارد و می‌خواهد با رفتار خود آن را محقق کند؛ چنانکه  هدف متعالی و مقصود، معنوی و بلندمرتبه و برای فرد و جامعه حیاتی باشد، تحمیل مشقت بر بدن روا بلکه گاه واجب است ولی اگر هدف فرد هدفی مادی و دنیایی باشد، تحمیل مشقت کاری نامناسب است؛

3.  پیاده روی اربعین چنانچه همراه با توجه باشد فرد را از لحاظ روحی و معنوی آماده ورود به ساحت ولایت ولی خدا می‌سازد و به فکر، عاطفه و عمل فرد رنگ و بوی الهی می بخشد.

4.  پیاده روی اربعین به ویژه در قالب اجتماع باشکوهی که در سال های اخیر رخ داده است سبب زنده نگه داشتن و تبلیغ نام و یاد امام حسین علیه السلام است؛ این اجتماع باشکوه ذهن های کنجکاو و جان های مشتاق را از سراسر عالم متوجه هدف قیامی می نماید که خلاصه بعثت همه انبیاء است.

منبع: مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم

پاسخ کامل : https://goo.gl/osgnYv





نوع مطلب : امام حسین(علیه السلام)، 
برچسب ها : اربعین، امام حسین علیه السلام، زیارت اربعین، عطیه، جابر بن عبدالله انصاری، پیاده روی اربعین، ضرر و زیان در پیاده روی اربعین،
لینک های مرتبط :
          
دوشنبه 15 آبان 1396

مراحل بازی نهنگ آبی

مراحل وحشتناک بازی نهنگ آبی چه موضوعاتی هستند؟ در این مراحل چه اتفاقی برای کاربران می‌افتد؟ در ادامه این مقاله مراحل کامل بازی نهنگ آبی برای شما ارائه می‌شود، با مطالعه این مراحل می‌توانید با مشکلاتی که این بازی می تواند شما را گرفتار آن کند آشنا شوید پس مراقب باشید تا در دام این بازی وحشتناک نیفتید.

پنجاه مرحله بازی نهنگ آبی؛ از شروع بازی تا خودکشی

مرحله اول: در مرحله اول ادمین از کاربر می‌خواهد با تیغ عبارت F57 را در روی دست خود حک کند. پس از هر مرحله باید تصویر آن را به مدیر نشان دهد.

مرحله دوم: در مرحله دوم از کاربر درخواست میشود در ساعت ۴.۲۰ صبح باید بیدار شده و فیلمهای ترسناک را ببیند. این بخش باعث روانپریشی کاربر میشود.

مرحله سوم: در این مرحله باید روی بازویتان خراش ایجاد کنید و ۳ خراش نیمه عمیق ایجاد نمایید. و باز باید از آن عکس گرفته و به ادمین بفرستید.

ادامه مطلب


نوع مطلب : علمی، 
برچسب ها : چالش نهنگ آبی، نهنگ آبی، مراحل بازی نهنگ آبی، خطرات بازی نهنگ آبی، بازی نهنگ آبی، بازی موبایل،
لینک های مرتبط :
          
یکشنبه 14 آبان 1396
«سندیت زیارت عاشوراء» در پاسخ تفصیلی آیت الله شبیری زنجانی

سوال : حضور مرجع بزرگ آیت الله شبیری زنجانی:

با سلام و تحیت

از آنجایی كه برای برخی از مومنان شبهه‌هایی در خصوص زیارت عاشورا ایجاد شده است، لطفا نظر خود را در خصوص صحت و سقم سند آن بیان فرمایید.

باسمه تعالی

گذشته از تاییدات غیبی معتبر كه موید زیارت عاشورایند، سندی كه در كتاب مصباح المتهجد برای آن ذكر شده است، سندی صحیح است.

نتیجه تحقیق در آن مبنی بر این است كه: در این كتاب بعد از بیان زیارت حضرت سید الشهدا از علقمه آمده است كه: محمد بن خالد طیالسی از زبان سیف بن عمیره نقل كرده است كه وی گفت: همراه صفوان بن مهران جمّال و گروهی از یارانمان به نجف اشرف رفتیم. و پس از زیارت، صفوان رو به سمت امام حسین (كربلا) كرد و به ما گفت: «از همین بالا سر حضرت امیر مومنان علیه السلام امام حسین را زیارت می‌كنیم. من با امام صادق علیه السلام بودم كه او به سوی حضرت حسین علیهما السلام اشاره كرد». سیف ‌می‌گوید: آنگاه صفوان شروع به خواندن زیارتی كرد كه علقمه از محمد بن حضرمی و او از امام باقر علیه السلام در روز عاشورا نقل كرده بود.



ادامه مطلب


نوع مطلب : امام حسین(علیه السلام)، دعا، 
برچسب ها : زیارت عاشورا، سند زیارت عاشورا، بررسی سندی زیارت عاشورا، آیت الله شبیری زنجانی، علقمه، امام حسین علیه السلام، سندیت زیارت عاشورا،
لینک های مرتبط :
          
شنبه 13 آبان 1396

سؤال:

چه کسی سر مطهر امام حسین علیه السلام را برید؟

پاسخ:

در بین مورخان در مورد این که سرامام(ع)را چه کسی بریده،اختلاف وجود دارد. این نظرها عبارت است از:
1. مردی گمنام از قبیله مذحج قاتل امام است. البته گفته شده روایت این نظر، ضعیف است. این نظر را ابن حجر گفته است.
2. قاتل امام(ع)حصین بن نمیر است. او به امام تیری زد، فرودآمد، سرش را برید و به کمر اسبش بست تا مقرب ابن زیاد گردد.
3. مهاجربن اوس قاتل امام است.

ادامه مطلب


نوع مطلب : امام حسین(علیه السلام)، 
برچسب ها : سر امام حسین علیه السلام، بریدن سر امام حسین علیه السلام، شمر بن ذی الجوشن، چه کسی سر مطهر امام حسین علیه السلام را برید؟، سنان بن انس، راس الحسین، خولی،
لینک های مرتبط :
          
پنجشنبه 11 آبان 1396


( کل صفحات : 2 )    1   2   


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
from www.Avazak.ir-Design By: Avazak.ir --> ---- ---- چاپ این صفحه ---- ---

در كل اینترنت
در این سایت
میان صفحات فارسی